• 1.

    LEV Levice
    17-9 43
  • 2.

    INT Inter
    16-11 43
  • 3.

    SNV Spišská N.V.
    17-13 47
  • 4.

    LUC Lučenec
    16-13 45
  • 5.

    SVT Svit
    14-13 41
  • 6.

    PDA Prievidza
    9-18 36
  • 7.

    HAN Handlová
    8-20 36

Partnerstvo Niké a slovenského basketbalu je už niekoľko dní oficiálnou záležitosťou. Čo však prináša klubom Slovenskej basketbalovej ligy, ako budú vyzerať priame prenosy, na čo sa môžu fanúšikovia do budúcna tešiť, to sa snažil zodpovedať v rozhovore riaditeľ súťaže Peter Mičuda.

- Čo všetko obnáša spolupráca medzi Niké a SBA, respektíve SBL?

„Spoločnosť Niké sa stala titulárnym partnerom najvyšších súťaží mužov a žien v basketbale, to znamená, že tieto súťaže budú niesť názov Niké Slovenská basketbalová liga (Niké SBL) a Niké basketbalová extraliga (Niké EXZ). Rovnako sa Niké stala aj partnerom seniorských reprezentačných výberov mužov a žien. V neposlednom rade, budú niesť meno spoločnosti Niké aj finálové turnaje Slovenského pohára. Z uvedeného je jasné, že partnerstvo je nastavené naprieč celým seniorským basketbalom. To, že k spolupráci došlo v týchto pohnutých časoch a podarilo sa získať partnera, ktorý je ochotný priniesť prostriedky do športu, napriek všeobecne nepriaznivej situácii, beriem ako malé víťazstvo a krok k ďalšiemu posunu slovenského basketbalu.“

- Dá sa prezradiť, čo všetko prinesie Niké do SBL a na ako sa dlho podpísali ako titulárny partner súťaže?

„Samozrejme, cieľom každej takejto spolupráce je prezentácia značky darcu a finančný profit v prospech prijímateľa. V tomto prípade je filozofia nastavená jasne - pomôcť klubom, ktoré hrajú najvyššiu mužskú súťaž znížiť ich finančné náklady potrebné na fungovanie. Samozrejme, ani zďaleka to nepokryje výšku nákladov potrebných na odohranie sezóny, ale verím, že spolupráca s Niké nastavená na najbližšie tri sezóny, prinesie možnosti klubom na vytvorenie ešte lepších podmienok.“

- Čo budú mať z tohto partnerstva samotné kluby? Ako to môže pomôcť lige z dlhodobého hľadiska?

„Už len to, že kluby nebudú musieť vynakladať prostriedky smerom na SBA za rozhodovanie zápasov a po splnení dohodnutých podmienok vyplývajúcich zo spolupráce s Niké, bude časť prostriedkov poukázaná klubom, je základná a výrazná pomoc. Znižovanie nákladov priamo súvisiacich s chodom klubu by podľa môjho názoru z dlhodobého hľadiska mohlo motivovať kluby na zotrvanie v súťaži, respektíve dať signál klubom, ktoré by potenciálne mohli vstúpiť do SBL, že je tu nastavený model pomoci aj zo strany zväzu, formou dotácie vyplývajúcej zo zmluvných vzťahov. Pre samotnú SBL to vnímam aj ako signál, že je zaujímavá pre partnerov a otvorená aj pre ďalšie možné spolupráce. Už len to, že budeme pracovať na tom, aby sa basketbal dostal v širšom rozsahu do mediálneho priestoru, respektíve na televízne obrazovky, je cesta k získaniu ďalších prostriedkov. Nechcem byť prehnaný optimista, ale musíme mať jasný cieľ a ďalej na ňom pracovať.“

nike micuda 2

- Čo nové čaká na fanúšikov?

„V aktuálnej situácii by bol pre fanúšikov asi najväčším darčekom povoliť ich vstup do hľadiska a mať priamy kontakt s aktérmi zápasov. Bohužiaľ, toto nevieme ovplyvniť a zostáva mi len veriť, že skoro sa dopracujeme aj k tomu! Takže zostáva nám len virtuálny priestor na priame prenosy zo zápasov a ako bolo spomenuté aj na tlačovej konferencii pri prezentácii spolupráce, je pripravený model interaktívneho zapojenia fanúšikov. Zjavné bude aj nové zaujímavé logo ligy. Verím však, že celkový posun vďaka tejto spolupráci na vyššiu úroveň, bude zjavný už od začiatku spolupráce.“

- Ako to bude s priamymi prenosmi, zlepší sa úroveň?

„SBL má dlhodobú spoluprácu s huste.tv, kde sú streamované všetky zápasy mužskej ligy. Zmena, ktorá nastane ohľadom prenosov a je podstatná pre fanúšikov je tá, že online priame prenosy pôjdu od najbližšieho kola cez stránku www.nike.sk. Naďalej budú zadarmo a je dohodnutá aj vyššia kvalita komentovaných prenosov. Po dohode však zostane tiež možnosť vidieť všetky zápasy aj na stránke huste.tv po skončení priamych prenosov.“

- Bude sa postupne tlačiť aj na zlepšenie servisu od klubov, ako napríklad online tlačovky, a podobne?

„Keďže momentálne prebieha sezóna, všetky dohodnuté podmienky sa budú do praxe dostávať postupne. Cieľom nás všetkých je väčšia propagácia basketbalu pred fanúšikmi a na tom sa budú podieľať ako kluby, tak aj zväz. Určite sa v prenosoch objavia rozhovory s hráčmi a trénermi, zaujímaví hostia a sprievodný program, nielen v televíznych zápasoch. Je však aj na samotných kluboch, aby v prospech basketbalu celkovo zlepšili prístup smerom k divákom a podporovateľom klubov.“

Foto: archív Niké